Jméno | Účel | Vypršení |
---|---|---|
show_cookie_message | Ukládá informaci o potřebě zobrazení cookie lišty | 1 rok |
__zlcmid | Tento soubor cookie se používá k uložení identity návštěvníka během návštěv a preference návštěvníka deaktivovat naši funkci živého chatu. | 1 rok |
__cfruid | Tento soubor cookie je součástí služeb poskytovaných společností Cloudflare – včetně vyrovnávání zátěže, doručování obsahu webových stránek a poskytování připojení DNS pro provozovatele webových stránek. | relace |
_auth | Zajišťuje bezpečnost procházení návštěvníků tím, že zabraňuje padělání požadavků mezi stránkami. Tento soubor cookie je nezbytný pro bezpečnost webu a návštěvníka. | 1 rok |
csrftoken | Pomáhá předcházet útokům Cross-Site Request Forgery (CSRF). | 1 rok |
PHPSESSID | Zachovává stav uživatelské relace napříč požadavky na stránky. | relace |
rc::a | Tento soubor cookie se používá k rozlišení mezi lidmi a roboty. To je výhodné pro web, aby vytvářet platné zprávy o používání jejich webových stránek. | persistentní |
rc::c | Tento soubor cookie se používá k rozlišení mezi lidmi a roboty. | relace |
AWSALBCORS | Registruje, který server-cluster obsluhuje návštěvníka. To se používá v kontextu s vyrovnáváním zátěže, aby se optimalizovala uživatelská zkušenost. | 6 dnů |
18plus_allow_access# | Ukládá informaci o odsouhlasení okna 18+ pro web. | neznámý |
18plus_cat# | Ukládá informaci o odsouhlasení okna 18+ pro kategorii. | neznámý |
bs_slide_menu | neznámý | |
left_menu | Ukládá informaci o způsobu zobrazení levého menu. | neznámý |
E-shop
Úvod » HO-LOKOMOTIVY » ELEKTRICKÉ JEDNOTKY » ROCO 73197 HO - ELEKTRICKÝ VŮZ 491 001-4, DB
ROCO 73197 HO - ELEKTRICKÝ VŮZ 491 001-4, DB
NOVINKA 2021
Elektrický motorový vůz 491 001 „Skleněný vlak“ Německé spolkové železnice.
■ Poprvé v červeno-béžové barvě s nápisem Era IV
Aby se počátkem 30. let 20. století pro německé obyvatelstvo opět stala atraktivnější cestovní a výletní doprava, rozhodla se tehdejší Deutsche Reichsbahn Gesellschaft (DRG) postavit celkem pět vyhlídkových motorových vozů. V té době bylo důležité, aby se DRG dokázala postavit rostoucí konkurenci autobusů. Cílem při stavbě motorových vozů bylo poskytnout všem cestujícím co nejvíce volného a nerušeného výhledu do krajiny. Kromě tří vznětových hydraulických vozidel byla objednána také dvě pro elektrický provoz. Za mechanickou část zodpovídal H. Fuchs Waggonfabrik v Heidelbergu, elektrickou část dodávala společnost AEG v Berlíně. Díky elT 1998, prvnímu ze dvou elektrických železničních vozů, který byl veřejnosti představen již v roce 1935, vedla přejímací jízda 27. února 1936 z Mnichova k rakouské hraniční stanici Kufstein a zpět. Oba osobní vozy ET 91 01 a 02, které mezi obyvateli získaly proslulé jméno „Gläserner Zug“, se rychle usadily u cestujících. Populární výlety byly prohlídka Karwendel přes Mittenwald do Innsbrucku nebo alpská cesta přes Salcburk, Bischofshofen a Kufstein do Mnichova. Zatímco ET 91 02 vyhořel při bombovém útoku v Mnichově v noci z 9. na 10. března 1943 a byl během procesu zcela zničen, bylo uvažováno o bezpečném místě pro zaparkování ET 91 01. Byl převezen do Bichlu v Bavorsku a tam zazděn v lokomotivě. Byl to jediný elektrický „skleněný vlak“, který válku přežil, a mohl být brzy znovu použit pro výlety. Jeho dlouhá životnost skončila až náhle 12. prosince 1995, když ve stanici Garmisch-Partenkirchen narazil do ÖBB 1044 235. Rám a elektrická zařízení, jako je trakční motor a transformátor, byly tak vážně poškozeny, že vozidlo muselo být navždy zaparkováno.
VÝROBCE: | ROCO | ||
MĚŘÍTKO: | HO | ||
EPOCHA: | Ep.4 | ||
ŽEL.SPRÁVA: | DB | ||
DIGITÁLNÍ PŘÍPRAVA: | NEM 652 8-PIN |
||
OSVĚTLENÍ: | BÍLÁ/ČERVENÁ | ||
DÉLKA: | 236 mm |