S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

info@svetnakolejich.cz

737 331833

Šárka Drobilová






Úvod » HO-LOKOMOTIVY » ELEKTRICKÉ » ROCO 7500082 HO - ELEKTRICKÁ LOK. "BOBINA" E 469.1, ČSD


        

ROCO 7500082 HO - ELEKTRICKÁ LOK. "BOBINA" E 469.1, ČSD

novinka

skladem

 

Skladem: 0 ks
Číslo produktu: RO7500082
VÝROBCE: ROCO
MĚŘÍTKO: HO
EPOCHA: Ep.4
ŽEL.SPRÁVA: ČSD
DIGITÁLNÍ PŘÍPRAVA: NEM 658 PluX22
OSVĚTLENÍ: BÍLÁ/ČERVENÁ
DÉLKA: 186 mm
MINIMÁLNÍ RADIUS: 358 mm
bez DPH : 6 032,23 Kč
s DPH (21 %):
7 299,00 Kč

do košíku:
  ks  

Kompletní specifikace

ROCO 7500082 HO - ELEKTRICKÁ LOK. "BOBINA" E 469.1, ČSD

NOVINKA 2024/IV Quartal

Elektrická lokomotiva E 469.1 ČSD.

■ Verze tovární Škoda typ 43E

■ Provedení při dodání

■ Lokomotivní značky součástí jako leptané díly

■ Filigránové provedení podvozků a paprskových kol

■ Kolečka z jemného kovu s nízkými přírubami

■ Zcela nově vyvinutý pantograf s inovativním upevněním

■ V digitálním provozu s vypínatelným osvětlením kabiny řidiče a strojovny a individuálně zapínatelnými světlomety nebo zadními světly

Počátkem 60. let 20. století potřebovaly bývalé Československé státní dráhy (ČSD) nové výkonné nákladní vlakové elektrické lokomotivy pro stejnosměrnou soustavu 3 kV na severu a východě země. Zkušenosti se stroji řady E 499.0 a E 499.1 – původně vyvinutými jako univerzální lokomotivy – ukázaly, že by mohly být lépe využity v osobní vlakové dopravě. Lokomotiva E 499.157 byla díky tomu během výroby upravena pro použití v nákladní vlakové dopravě a označena E 469.001. Tato lokomotiva měla stejný výkon, ale byla od výrobce vybavena upraveným koncovým převodem. Provozní hmotnost byla navíc zvýšena na 88 tun přidáním zátěžového závaží. Sériové stroje měly upravenou skříň lokomotivy. Na rozdíl od E 499.0 se šesti kruhovými okny na bočnici byla na lokomotivy řady E 499.1 a E 469.1 instalována čtyři čtvercová okna. S trvalým výkonem 2 032 kW dosahovaly nejvyšší rychlosti 90 km/h. Celkem dodala Škoda Československým státním drahám 85 lokomotiv. Lokomotivy sloužily především k tahání nákladních vlaků na hlavních tratích s malým stoupáním. Jejich preferovanou oblastí provozu byly uhelné vlaky na trasách ze severočeské hnědouhelné pánve na východ, ale od 60. do 90. let 20. století jezdily i na Slovensku. Protože byly odvozeny od řady E 499.1, měly stroje elektrické vytápění vlaku a mohly být tedy použity i s osobními vlaky. Hlavním důvodem nízkého využití osobních vlaků byla jejich nízká maximální rychlost. Od 60. let měla většina elektrifikovaných tratí maximální traťovou rychlost 100 nebo 120 km/h. Proto byly lokomotivy řady E 469.1 pro osobní vlaky příliš pomalé. Přesto je bylo možné často pozorovat na vybraných tratích v osobní vlakové dopravě. V roce 1988 bylo sériové označení E 469.1 změněno na 121. Některá vozidla skončila také u slovenské železniční společnosti ZSSK. Několik strojů bylo od té doby modernizováno a zakoupeno soukromými provozovateli.

Číslo produktu: RO7500082
VÝROBCE: ROCO
MĚŘÍTKO: HO
EPOCHA: Ep.4
ŽEL.SPRÁVA: ČSD
OSVĚTLENÍ: BÍLÁ, ČERVENÁ
DÉLKA: 186 mm
DIGITÁLNÍ PŘÍPRAVA:

PLUX22

MINIMÁLNÍ RADIUS: 358 mm
MmEwOWUwN2